سيد عبد الحفيظ
كتب: مصطفى يحيى
أكد سيد عبدالحفيظ مدير الكرة بالنادي الأهلي أن أحمد فتحي لاعب الفريق وقع في منزله بعد مباراة انبي، مؤكدًا أن اللاعب أكد على عدم قدرته للخروج من النادي الأهلي بشكل نهائي، خاصة لعدم قدرته على اللاعب في مصر إلا للأهلي.
وقال عبدالحفيظ  في تصريحات إذاعية لبرنامج كلمة حرة مباشرة والذي يقدمه الإعلامي أحمد شوبير على إذاعة DRN: “فتحي قالي مهما كان التفكير في بكرا لكن عمري ما اتخيل أكون في مكان في مصر خارج الأهلي”.
وتابع: “بالنسبة للحديث عن إعارة فتحي ده مكنش من شروطه أو طلباته واللاعب وقع على بياض خاصة أن مفيش مسئول يكتب أي تفاصيل مالية”.
وتابع:”أهم شيء بالنسبة لنا الفريق واستقراره وأي عرض لفتحي يدرس مثلما يتم دراسة أي عرض لأي لاعب حسب الاحتياجات الفنية للأهلي”.
وزاد: “قبل ما أحمد يستاذن للعمرة قال مش هقدر أبقى مرتاح قبل التجديد، خاصة أن بعدها مباشرة رحلة الجابون وبعدها رحلة المنتخب، وأنا عارف إن فتحي راجل جدًا وكل مواقفه بتقول كده”.
واختتم: “عبدالله السعيد مش حابب كثر الكلام في الموضوع، لأنه يتسبب في لغط كبير، مش عاوز أقول حاجة وبعدين تتاخد في شكل تاني، إحنا كنادي بنسير في خطواتنا بشكل صحيح، ولو الأمر يختلف عن سياستنا وأسلوبنا، هيبقى مختلف تماما”.

اترك تعليق