الإخوان الإرهابية تحرض ضد «الأورمان».. وتشبع رئيس الجمعية شتائم

الإخوان الإرهابية تحرض ضد «الأورمان».. وتشبع رئيس الجمعية شتائمالإخوان الإرهابية تحرض ضد «الأورمان».. وتشبع رئيس الجمعية شتائم 

* عاجل17-5-2018 | 17:04

كتب: على طه

"محدش_يتبرع_لجمعية_الأورمان" هاشتاج وبوست على صفحات الإخوان الإرهابية تحرض المصريين على عدم التبرع لجمعية الأورمان، والسبب أن رئيس الجمعية وقف فى مؤتم الشباب الذى انعقد أمس بناء على طلب الرئبس السيسى لشهادته وقال الرجل: "والله يا ريس التبرعات زادت من رجال الأعمال ومشاريعنا زادت، و آخر ٢٠١٨ محدش في مصر هيبقى قاعد في بيت من غير سقف"، وأضاف:  " وأما عن خير رمضان مفيش حد محتاج حاجة وكل الناس عندها كل حاجة في بيوتها من تبرعات المصريين كل الناس عندها رز وزيت وسكر وسمنة الخير للركب يا فندم".

لكن هذه الشهادة أغضبت الجماعة الإرهابية، وهاجموا الجمعية ومديرها وكتبوا فى أحدى بوستاتهم: " كده يبقى حضرتك مش محتاج للتبرعات ده أولاً .. ثانياً من حقنا كشعب نعرف فلوس التبرعات اللي بتلموها بتعملوا بيها إيه و ليه بتشحتوا على المصريين في إعلاناتكم طالما محدش محتاج ؟!"

ولم تكتف البوستات بذلك ولكن حرفت كلام رئيس الجمعية فجعلته يقول:  "مافيش حد في مصر فقير !!" وهذا حكم لم يطلقه رئيس جمعية الأورمان على الكيفية التى أوردها الإخوان الذين أشبعوا الرجل شتائم.

    أضف تعليق

    مَن صنع بُعبع الثانوية العامة ؟!

    #
    مقال رئيس التحرير
    محــــــــمد أمين
    إعلان آراك 2