شيرين رضا: مش هكرر تجربة الجواز تاني والبوسة في الأفلام مش عيب

شيرين رضا: مش هكرر تجربة الجواز تاني والبوسة في الأفلام مش عيبشيرين رضا

ثقافة وفنون18-4-2023 | 05:01

قالت الفنانة شيرين رضا: "أخدت حظي من السينما ومبسوطة باللي أنا أخدته، وبحب فيلم فوتو كوبي مع محمود حميدة، وبحب فيلم الضيف".

وأضافت خلال الجزء الثاني من لقائها ببرنامج "أنا والقناع" الذي تقدمه الإعلامية إيمان أبو طالب بقناة "الحياة": "طوال مسيرتي الفنية ما عنديش إلا بوسة واحدة ومش ندمانة ولا فخورة بيها وهي دور كنت بلعبه وكانت في مكانها".

وتابعت شيرين رضا: "أنا بعمل اللي يناسبني في الأفلام والقبلة موظفة دراميًّا في مكانها ما عنديش مانع علشان احنا كلنا بنبوس بعض والبوسة مش حاجة عيب".

ولفتت: "من الواضح من تجربتين إني فاشلة في الجواز، وما أحبش أكرر التجربة تاني، ومش عايزة أحط إيدي في فيشة الكهربا وأتكهرب تاني، وعمري ما هبقى أمينة وسي السيد، لا أنا أمينة ولا ينفع أخضع لثقافة سي السيد وبحب أعيش إنسانة طبيعية".

في نفس اللقاء، قالت الفنانة شيرين رضا: "الجوازات اللي باظت وبنتي الوحيدة علموني وخلوني واحدة مسؤولة ومش كل الناس تعرف تشيل مسؤولية وفيه ناس بتيجي بعد خطوتين تلاتة وتنهار".

وأضافت: "أهلي علموني واللي حصل بعد كده في حياتي عوامل خلتني أعرف أشيل مسؤولية".

وتابعت الفنانة شيرين رضا: "مشكلة مجتمعاتنا إن الراجل مخادع والست كائن ساذج، الست عقلها بيتخدر من المخادعين وعقلي اتخدر قبل كدا وصدقت وعديت بمزاجي".

أضف تعليق

حكايات لم تنشر من سيناء (2)

#
مقال رئيس التحرير
محــــــــمد أمين
إعلان آراك 2