جومانا مراد : "عنبة" عنده قبول وارتجالي.. في كيميا بينا

جومانا مراد : "عنبة" عنده قبول وارتجالي.. في كيميا بيناجومانا مراد وعنبة

ثقافة وفنون25-3-2024 | 16:46

كشفت الفنانة جومانا مراد خلال لقائها في برنامج "نجوم رمضان أقربلك" مع المذيعة إنجي علي عبر قناة نجوم FM، عن كواليس مسلسل "عتبات البهجة"، خاصةً المشاهد التي تجمعها بالفنان عنبة.

وقالت جومانا مراد خلال لقائها: " عنبة شخصية جميلة جداً وشاطر ومحبوب وعنده شعبية كبيرة وليه مستقبل وموهوب في التمثيل، في ناس كتير بتغني لكن تيجي تمثل تقولي لأ خليه بس يغني، هو عنده قبول وإرتجالي وعفوي في لتمثيل وبيوصل لقلوب الناس وده مهم".

وأضافت: "مشاهدنا كنا بنموت على نفسنا من الضحك، كنا بنزل دموع من كتر الضحك وكنت بقوله كويس بنقرأ المشهد مع بعض ونخلص الضحك وبعدها ندخل نمثل، وإحنا بنقرأ بنقول حاجات بنضحك عليها، في كيميا بينا في ناس بتستريحي معاها في الشغل، الجمهور حب مشاهدنا مع بعض وبيستنوها".

واختتمت حديثها قائلة: " مسلسل عتبات البهجة مختلف عن أي مسلسل السنة دي، هو مسلسل اجتماعي مناسب إنه يدخل كل البيوت أه بنطرح مواضيع الشباب وبنتناول قضايا مهمة لكن مفيهوش حاجة تخدش حياء أي أسرة، هو عمل محترم وبيوضح أن كل شخص بيسعى لحياة كريمة بطريقته وأنه يعدي عتبات البهجة".

مسلسل "عتبات البهجة" ينتمي إلى نوعية المسلسلات القصيرة ويتكون من 15 حلقة ويُعرض في موسم رمضان 2024 بطولة النجم يحيى الفخراني، ويناقش العمل عدد من القضايا الاجتماعية والأسرية ومنها سلبيات السوشيال ميديا والفجوة التي تحدث بين الأباء والابناء.

أضف تعليق

حكايات لم تنشر من سيناء (2)

#
مقال رئيس التحرير
محــــــــمد أمين
تسوق مع جوميا

الاكثر قراءة

إعلان آراك 2