بصوت جنات .. طرح " حبنا وحكاياته " تتر مسلسل " بقينا اتنين "

بصوت جنات .. طرح " حبنا وحكاياته " تتر مسلسل " بقينا اتنين "جنات

ثقافة وفنون25-3-2024 | 20:15

طرحت الشركة المنتجة لمسلسل " بقينا اتنين " الأغنية الدعائية للمسلسل وهي أغنية التتر، وتغنيها النجمة جنات ، وتحمل اسم " حبنا وحكاياته "، والأغنية من كلمات أمير طعيمة، ألحان محمد رحيم، توزيع تميم، وصورتها جنات فيديو دعائي للمسلسل قبل طرحه في النصف الثاني من شهر رمضان، داخل ستديو الملحن محمد رحيم، بحضور منتج المسلسل كريم أبو ذكري، ومحمد حامد المنتج الموسيقي.

وتقول كلمات الأغنية:
كنا سنة حاجة وتسعين .. كنا ساعتها صغيرين
كان كل اللي بيملا قلوبنا .. في ثانيه ننظرة عين
كان الباب قدام الباب .. ولا عاملين للدنيا حساب
أجمل حب الحب اللي احنا .. بنحسه ومحناش خايفين
وسنين بتاخدنا سنين بتجيبنا سنين وتسيبنا سنين
والذكرى اللي مابتسبش قلوبنا تسيب جوانا حنين
للعمر اللي ضايع ولطعم الشارع
والليل اللي سهرناه والأه وأحلى الكلام
حبنا وحكاياته .. أيامنا اللي فاتوا
لو مهما نعيش ونعيش .. ده مفيش زي دي أيام
كنا سنة حاجة وتسعين

مواعيد وقنوات عرض "بقينا اتنين"
يعرض مسلسل " بقينا اتنين " حصريًا على شاشة قناة CBC الساعة 12 صباحًا، والإعادة 11.15 صباحًا و6.30 صباحًا، كما يعرض على "CBC دراما" 6.5 مساء و1.30 صباحًا و9 صباحا، وبالتزامن عبر منصة watch it.

وتدور أحداث المسلسل في اطار اجتماعي لايت، حول علاقة زوجية استمرت 25 عامًا، ولكنها توترت بسبب حال الفتور بين الزوجين وفقدان الشغف، مما يجعلهما يقررا الإنفصال بعد زيادة الخلافات بينهما، ويؤثر القرار على حياتهما وحياة الأبناء.

الجدير بالذكر أن مسلسل " بقينا اتنين " مكون من 15 حلقة، ويعرض في النصف الثاني من شهر رمضان 2024، وهو من بطولة شريف منير، رانيا يوسف، إدوارد، صلاح عبدالله، مروه عبدالمنعم، ميمي جمال، عزت زين، محمد نشأت، كما يعد أخر ظهور للفنان الراحل طارق عبدالعزيز، ومن تأليف أماني التونسي، وإخراج طارق رفعت، وإنتاج كريم أبو ذكري بالتعاون مع المتحدة للخدمات الإعلامية.

أضف تعليق

حكايات لم تنشر من سيناء (2)

#
مقال رئيس التحرير
محــــــــمد أمين
إعلان آراك 2