الفنان محمد نجاتي يكشف سبب طلاق منة عرفة من زوجها بسبب مشهد النبض

الفنان محمد نجاتي يكشف سبب طلاق منة عرفة من زوجها بسبب مشهد النبض منة عرفة و محمود المهدي

ثقافة وفنون13-11-2021 | 13:36

كشف الفنان محمد نجاتي سر جديدا في طلاق منة عرفه من زوجها محمود المهدي , بعد تصدريها التريند خلال الأيام الماضية بعد اقتراب حفل زفافهم الذي كان من المفتروض إقامته خلال الأيام قليله.

السبب وراء طلاق منة عرفه من محمود المهدي :


صرح الفنان محمد نجاتي في مداخلة هاتفية لبرنامج "الحكاية" مع عمرو أديب , "أنا تم وضع اسمي في موضوع طلاق منة واولادى بيسالونى عن الحكاية ولقيت اسمي مطروح على السوشيال ميديا أنى سبب في انفصال ".

سبب الخلاف بين منة و زوجها:

وأضاف "أنا بعمل مسلسل اسمه "فيلا 101" وبيشاركنى فيه نجوم ومنهم منة عرفة طالعه بدور اختى وأنا دكتور أمراض نسا وهى أغمى عليها ومعايا بنتين في المشهد وكان من الطبيعى أنى أشيلها لانى أخوها ولقيتها بتقول أنا ماضية عقد أن محدش يشيلني , وبالفعل احترمت كلامه و لم نصور مشهد الشيل ".
واستكمل :"قلت للمخرج وجودى فى المشهد مينفعش والمخرج قال خلاص نخلى الكلام عن المشهد ده بعدين ودخلت المشهد التالى إنها قاعده على السرير وهى تشعر بألم شديد في بطنها فبقيس النبض بتاعه فبكتشف أنها حامل".
وواصل :"بلغتها انا همسك ايدك بصباعين فرفضت وقالتلى مينفعش تمسكي أيدى عشان أنا متزوجة واستغرب نجاتى من كلامه طيب هكشف عليكى أزى والمخرج أصر على المشهد واليوم خلص وتم تصوير المشهد وتانى يوم بيقولولى أنها انفصلت عن زوجه".

تصرف نجاتى فى موضوع الطلاق منة :


أعرب الفنان محمد نجاتى غضبه بسبب أثاره زوجه الجدل على انستجرام عن سبب انفصالهما بسبب مشهد جس النبض مع محمد نجاتى في المسلسل, ونفى نجاتى الحديث مع زوجه عن الحكاية , لأنه بعيد تمام عن الموضوع.
واختتم :- "انا هكون موجود مع دكتور اشرف زكى نقيب المهن التمثيلية فى جلسة المقرر عقدها يوم الأحد المقبل , من اجل تقديم شكوى للتحري عن ما إذا كانت قد وقعت منة عرفة في عقدها مع الشركة على عدم اللمس أم لا ,لانه من الواجب على الشركة أن تحترم التعاقد مع الفنانين، أنا ده شكل من الأشكال إهانة المهنة ,حتى لو طلب الأمر تغير السيناريو".


انتهى الخلاف الذي تصدر التريند خلال عدة أيام بين منه عرفة وزوجها محمود المهدئ , وعادت علاقتهما مرة أخرى بعد تدخل بعض الأصدقاء و المقربين وولدته منه في إنهاء المشكلة.

تصريح منة عرفه عن رجوعه لزوجه مره أخرى :

صرحت منة عبر خاصية ستورى على انستجرام " من أصعب للحظات اللي ممكن تعدى على أي ست لحظة الإنفصال وخراب البيت , الطلاق بيتهز له عرش الرحمن ".

واستكملت منة :" تمنوا الخير لبعض يا جماعة , يلاش نشمت في بعض , لكن دى حياتي الشخصية , الإنسان بيغلط عشان يتعلم , وأنا أتعلمت , ربنا يعينكما على نفسيتكم الجحيم دى , وعسى أن تكرهوا شيئا وهو خير لكم ".

وتابعت :"اللي حصل كشف لنا ناس كتير كانوا بيمثلوا أنهم فرحانين لينا بس الحقيقي أنهم بيمثلوا وكانوا مستنيين أول مشكلة عشان يشمتوا في كسرتي وخراب بيتي بس ربنا مش هينولهالكوا , ربنا يخلى اهلى وزوجي , والناس اللي بتتمنى لي الخير ,ووقفت جمبى , وكلمة أخيرة للسادة الصحفيين , أرجوكم كفاية بقى , ارحمونا حرام عليكم ".

تعليق محمود المهدي بعد عودته لمنة عرفة :

علق المهدي في ستورى خاص على حسابه بانستجرام " الحمد الله دائما ثقتي في ربنا كبيرة , وشكرا لكل واحد تمنى الخير لينا , ربنا يردهولك أضعاف والعكس لكل واحد شمت ربنا يردهولك أضعاف الأضعاف".

تجهيزات الفرح قبل الطلاق:

من فتره قليله نشرت الفنانة منة عرفة , صوره بتجمعه مع زوجها في استديو زيزو لتجهيز أغنية مهرجانات في حفل زفافها , وكتبت على صفحته الرسمية فيسبوك "إحنا هنا يا جماعه النهاردة عند زيزو المايسترو في الأستوديو وأجمد ناس بتعمل موسيقى في مصر , الأستاذ حودة الجوكر والأستاذ أبو ليلة , وزوجي العزيز هنا اهو , بنعمل حاجة جامدة جدا ..الترند قادم بقوة ".

بداية علاقتهما :


ظهرت علاقة المهدي بمنة عرفة , بعد انفصالها مباشرة عن اليوتيوبر "على غزلان" , حيث تم إعلان الخطوبة خلال شهر يونيو الماضي في حفلة اكتفت بحضور عائلي والمقربين من العائلتين.

أعمال منة الفنية والدرامية :


أول ظهور لها كان بعمر السادسة , من خلال مشاركتها في مسلسل " سندريلا ", أما الشهرة الكبرى فكانت ما بين عام 2006و 2010,حين ما ظهرت في دور ياسمين , نجلة عادل في مسلسل راجل وست ستات , الذي حصد نجاحا مبهرا منذ عرضه حتى الآن , ثم شاركت بالعديد من الأفلام والمسلسلات , أبرزها فيلم مطب صناعي , الحب كده وحلم العمر وآخر الكلام والبيه رومانسي والفيل في المنديل والقشاش وتتح ,وجيران السعد وشريط 6.


أما في مستوى الدراما , فقد ظهرت في مسلسلات حضرة الضابط أخي ,نعم مازلت انسة والمفطراتى , ليالينا 80 , بحر الكابوس , وسرايا عابدين و القاصرات.

أضف تعليق

تسوق مع جوميا

الاكثر قراءة

إعلان آراك 2