إسلام إبراهيم: طول ما أنت ناجح هتقابل ناس تضايقك

إسلام إبراهيم: طول ما أنت ناجح هتقابل ناس تضايقكالفنان إسلام إبراهيم

ثقافة وفنون21-4-2022 | 12:06

قال الفنان إسلام إبراهيم إن نقطة البداية لما جيت من " دمياط للقاهرة " وبدأت أدرس في مركز الإبداع الفني مع خالد جلال، والموهبة هي اللي كانت بتحركني طول الوقت، دي ضهري وسندي في المجال ، جاء ذلك خلال حواره لبرنامج ع اللوكيشن مع شريف الليثي علي راديو هيتس.

و أضاف بنزيني في رحلتي هو إني باصص علي هدفي طول الوقت وبشتغل علي نفسي وعندي أمل إن في حاجة حلوة هتحصل ، و أتعلمت من الأستاذ خالد جلال حاجات كتير جدًا.

و أضاف طارق الجنايني منتج برنامج " SNL “ شاف عرض " بعد الليل " بعدها خدني البرنامج، والبرنامج هو اللي عرّف الناس مين هو " إسلام إبراهيم " .
وتابع لو الطريق مقفول بدعي ربنا وبعمل حاجة تبسطني علشان أكون قوي، و أنا مؤمن بإنك علشان توصل للحاجة الأحسن لازم تكون راضي باللي عندك.

وعن أول عمل درامي ليا و علم مع الناس كان مسلسل " ريّح المدام "، و تاني نقلة في حياتي كان دور " تيسير " في مسلسل "طلعت روحي" . أما مسلسل " ١٠٠ وش " كان نقلة في حياتي و بسببه عملت مسلسل " نجيب زاهي زركش " مع الأستاذ يحيي الفخراني، و بعمل مسلسل اسمه " مالوش رجلين " مع الأستاذة " مريم ابوعوف"، و مسلسل " راجعين يا هوي " أعتقد انه هيبقي نقلة بالنسبة ليا .

واختتم قائلا طول ما انت ناجح هتلاقي ناس كتير تضايقك وهتلاقي مشاكل وضغط عصبي فظيع، و لما بلاقي هجوم بعرف إني ماشي صح ، أما الحاجات اللي ممكن تعطلني في الطريق إن حد من أهلي يبقي تعبان .

أضف تعليق

حكايات لم تنشر من سيناء (2)

#
مقال رئيس التحرير
محــــــــمد أمين
تسوق مع جوميا

الاكثر قراءة

إعلان آراك 2