علاء مرسي يعلن: "بخاف من مراتي"

علاء مرسي يعلن: "بخاف من مراتي"علاء مرسي يعلن: بخاف من مراتي

ثقافة وفنون5-7-2024 | 04:09

تحدث الفنان علاء مرسي عن زوجته وعلاقته بها، وكيف ساندته طيلة فترة زواجهما، وذلك خلال حلوله ضيفا في برنامج "كلام الناس" الذي تقدمه ياسمين عز.

قال علاء مرسي: "أم أولادي وقفت في ظهري وما زلت، وهي مربية كويسة وست عظيمة، أنا برا البيت طول الوقت، وأولادي تربوا تربية كويسة، ومراتي هي اللي بترعاهم وتكبرهم خاصة مع البنات فيه حاجات مستحيل يكلموني فيها، لأنهم بيكبروا ويدخلوا في سن مراهقة، هي وقفت في ظهري كتير وما زالت، أنا كرجل ممكن أكون ببص بره وبعاكس ولكن لم اتجاوز هذه المرحلة خالص، بخاف منها على فكرة من الآخر".

كما تطرق الحديث لتعدد الزوجات، وقال علاء مرسي: "أي حد هيتجوز على مراته وأم ولاده لازم يكون عنده مبرر، وربنا سبحانه وتعالى يعلم أن الرجل يحب يحتوي المرأة، ولا يكتفي بمرأة واحدة، حلل له زواج أربعة ولكن حط له شرط، وقال (ولن تعدلوا) ودي بتقفل الباب، بس ليه سايب ده علشان فيه حالات لازم يكون الحل ده متاح فيها، طالما أنا معنديش الحالة دي اللي تستدعي، يبقى هعملها علشان مين؟".

يذكر أن علاء مرسي شارك في رمضان 2024 بمسلسل "عتبات البهجة" مع النجم يحيى الفخراني وجومانا مراد، صلاح عبد الله، عنبة، خالد شباط، صفاء الطوخي، سما إبراهيم، هشام إسماعيل، وفاء صادق، حازم إيهاب، يوسف عثمان، ليلى عز العرب، عن رواية للأديب إبراهيم عبد المجيد، معالجة درامية لمدحت العدل، وإخراج مجدي أبو عميرة، إنتاج جمال العدل.

أضف تعليق

الحكومة الجديدة ومواجهة التحديات

#
مقال رئيس التحرير
محــــــــمد أمين
إعلان آراك 2