أديب مستنكرا جنازة الفيشاوى: «بنقطع في بعض عشان سلفي مع الميت» (فيديو)

أديب مستنكرا جنازة الفيشاوى: «بنقطع في بعض عشان سلفي مع الميت» (فيديو)أديب مستنكرا جنازة الفيشاوى: «بنقطع في بعض عشان سلفي مع الميت» (فيديو)

* عاجل27-7-2019 | 14:30

كتب: محمد محمود 

نعى الإعلامى عمروأديب الفنان الراحل فاروق الفيشاوى ، معربا عن استيائه الشديد  من حالة التزاحم والمشاحنات  خلال تشيع جثمان الفنان الراحل .

وقال أديب، خلال برنامجه "الحكاية"، المُذاع عبر فضائية "MBC مصر"، مساء أمس الجمعة،: "إيه التوحش ده؟! إنتم مين؟ الشعب المصري كان مسالم. الموت والجنازة ليهم حُرمة تحترم. إحنا مكناش عارفين نمشي في الجنازة!".

وأضاف: الخناقة دي ليه؟ الموقف ده بقى يتكرر كتير بداية من جنازة فاتن حمامة. دي مش أخلاقنا. راعوا شعور أهل الميت. إيه الجنان اللي حاصل ده؟ إحنا اتربينا على الأصول والعيب" ، مضيفا أن التصرف الذى حدث أثناء أثناء تشيع الجثمان لا نرضى عنه .

واستنكر الإعلامي حالة التزاحم التي وقعت اليوم خلال تشييع جثمان فاروق الفيشاوي، قائلًا: "الجنازة بره بتمشي في هدوء وسكينة واحنا هنا بنقطع في بعض عشان صورة أو سلفي مع الميت، شيء غريب مبيحصلش غير عندنا" ، مستطردا، " التريقة دي تصرف غير مقبول وغير أخلاقي، وعيب إننا نوصل للمرحلة دي من البواخة والرذالة".

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=dBzVsWgRBac[/embed]
أضف تعليق

رسائل الرئيس للمصريين

#
مقال رئيس التحرير
محــــــــمد أمين
تسوق مع جوميا

الاكثر قراءة

إعلان آراك 2