حرام الواحد يفك عن نفسه؟.. أول رد فعل من معلمة الدقهلية بعد فيديو الرقص

حرام الواحد يفك عن نفسه؟.. أول رد فعل من معلمة الدقهلية بعد فيديو الرقصجانب من الرقص

محافظات4-1-2022 | 17:24

وفي أول تعليق لها، خرجت معلمة الدقهلية بعد تداول مقطع فيديو رقص لها مع 4 معلمين، على مواقع التواصل الاجتماعي، خلال الساعات الماضية ، وتدعى آية. ي عن صمتها، وتحدثت خلال بث مباشر على مواقع التواصل الاجتماعي، ترد فيه على ماحدث.

وقالت آية: منه لله اللي صورني، دا خرب بيتي وجاب لي اكتئاب، وجاب لعيالي اكتئاب كل ما حد من عيالي يشوف الفيديو يقولولي فيه إيه يا ماما، تسبب الفيديو في مشاكل لي وفي بيتي وأهلي وأسرتي .

وتابعت: “حصلت مشاكل بيني وبين زوجي، أنا مكنتش أعرف أني بتصور، ولو كنت أعرف أن فيه حد بيصور أكيد كنت رفضت الموضوع كان مع زملاء في حفلة نيلية، وكان ترفيه وبنفك عن الكبت”

وتساءلت: “أنا بأخذ 24 حصة في الأسبوع ومكبوتة جدا يعني هو حرام الواحد يفك عن نفسه شوية؟ .

وأضافت: أنا في الحفلة النيلية كان لبسي عادي جدا ملبستش حاجة تعمل ضجة يعني دي رحلة في وسط الناس ووسط أهلي، وأنا بتواجد مع زملائي في العمل أكتر من وجودي مع أهلي في البيت .

اختتمت حديثها قائلة: اللي عمل كده فيا هسيبه للقضاء هو اللي يحاكمه عشان هو شوه سمعتي وسمعه عيالي وعلى فكرة محدش حولني للتحقيق أنا ماضية على تنازل إني مكملش في التعليم .

وشهدت الساعات الماضية حالة من الجدل الواسع على مواقع التواصل الاجتماعي، بعد تداول مقطع فيديو لوصلة رقص بلدي لمعملة مع 4 معلمين بالدقهلية على مركب نيلية.

وكان علي عبدالرؤوف، وكيل وزارة التربية والتعليم في محافظة الدقهلية، قرر إحالة 5 معلمين بإدارة غرب المنصورة التعليمية للنيابة الإدارية.

أضف تعليق