ميرهان حسين: هذا الوسط لا يمنح النجومية حسب الموهبة.. لذلك اعتزل

ميرهان حسين: هذا الوسط لا يمنح النجومية حسب الموهبة.. لذلك اعتزل ميرهان حسين

ثقافة وفنون3-6-2023 | 20:06

أثارت " ميرهان حسين" الجدل بعد قرار اعتزالها الفن المفاجئ، مشيرة إلى أنها أصبحت لا تجد التقدير من قبل الآخرين وزملائها في الوسط الفني.

وكتبت "ميرهان" عبر موقع (إنستجرام): إجازة مفتوحة من السوشيال ميديا والمكالمات والالتزامات والمجاملات والتواجد من أجل الآخرين، مش هكون موجودة ولا عايزة حاجة من حد ولا حد يعوز مني حاجة، واللي زمان أنا عيشته لغيري أنا دلوقتي هعيشه لنفسي.

وأضافت: لا عايزة تقدير لا في شغل ولا في الحياة ولا صحاب ولا حبايب ولا معارف ولا حاجة تستاهل ولا حد يستاهل، اللي بيحبوني شكراً وكتر خيركم واللي مابيحبونيش شيلوني من حساباتكم لحد ماقدر أواجه الحياة الظالمة دي تاني، سلام.

واختتمت: تعبت وأشعر بعدم التقدير لشخصي ولموهبتي ولم اعتد البقاء في مكان ومع أشخاص لا تقدرني، لذلك اعتزل.

ميرهان حسين صرحت بإعتزالها سابقاً في برنامج صاحبة السعادة

مريهان حسين لـ صاحبة السعادة: أنا أول مرة أقولها، أنا فعلاً فكرت كتير جدًا اعتزل العمل لأني كنت شايفة إني مش متقدرة واتظلمت كتير في هذا الوسط الذي لا يمنح النجومية حسب الموهبة، للأسف بيخضع كتير للعلاقات الشخصية».

وأضافت: شكرًا على رأيك فيا اللي بعتبره تقدير عظيم ليا، شكراً يا أستاذة الكل، مردفة دي شهادة عظيمة في حقي ومش من أي حد، دي شهادة من واحدة من أعظم الفنانات الرائدات وصاحبة الخبرة الطويلة والعظيمة في تمييز الموهبة، كلامك عني أكبر تكريم ليا، يا أستاذتي العظيمة.

أضف تعليق

حكايات لم تنشر من سيناء (2)

#
مقال رئيس التحرير
محــــــــمد أمين
تسوق مع جوميا

الاكثر قراءة

إعلان آراك 2