استاذ صحة نفسية: لو ابنك بيحب "لازم تفرح".. والعكس يبقى فيه مشكلة

استاذ صحة نفسية: لو ابنك بيحب "لازم تفرح".. والعكس يبقى فيه مشكلةاستاذ صحة نفسية: لو ابنك بيحب لازم تفرح .. والعكس يبقى فيه مشكلة

TV26-4-2024 | 01:13


قالت الدكتورة رشا الجندي، استاذ الصحة النفسية بجامعة بني سويف، إن العلاقات العاطفية شيء جيد، والأهم هو السلوك، مضيفًا:" لو أبنك محبش يبقى مشكلة ولازم تشوف حل".

وأضافت خلال حوارها ببرنامج "كل يوم" الذي يقدمه الإعلامي والمحامي الدولي، الدكتور خالد أبو بكر على قناة ON"". :"لو ابنك قال لك أنا باحب لازم تفرح لأنها من علامات النضوج والنمو الطبيعي عاطفيًا".

"وواصلت :"تبدأ تقلق لو ابنك ماعندوش مشاعر تجاه الجنس الآخر وهو في ثانوي.. والأسر المتشددة بتسبب كوارث لأبنائها والمتسيبة كوارثها أكبر".

أضف تعليق

في قمة الكبار .. مصر شريك في صياغة المستقبل العالمي

#
مقال رئيس التحرير
محــــــــمد أمين

الاكثر قراءة

تسوق مع جوميا
اعلان