الاختيار 3 الحلقة الـ19.. خيرت الشاطر يتحدث عن عبد المنعم أبو الفتوح

الاختيار 3 الحلقة الـ19.. خيرت الشاطر يتحدث عن عبد المنعم أبو الفتوحالاختيار 3 الحلقة الـ19.. خيرت الشاطر يتحدث عن عبدالمنعم أبو الفتوح

ثقافة وفنون21-4-2022 | 03:11

انتهت الحلقة الـ19 من مسلسل «الاختيار 3_القرار» بتسريب جديد لـ خيرت الشاطر وهو يتحدث عن عبدالمنعم أبو الفتوح.

وقال خيرت الشاطر خلال الفيديو الأرشيفي: "الدكتور عبدالمنعم الآن له موقف، إحنا كجماعة واخدين قرار استراتيجي بألا يكون لنا مرشح للرئاسة وإحنا بنقول هذا الكلام من عدة اعتبارات، منها الاعتبار اللي حضرتك تفضلت بالإشارة إليه إن إحنا جزء من منظومة دولية فلازم أنا دلوقتي مكررش مأساة غزة هنا وحماس".

وأضاف الشاطر: "نمرة 2 أنا مدرك إن مشكلة مصر الآن وأزمتها، لا يمكن أي فصيل يعرف يشيلها لوحده لازم الكل يحط إيده في إيد بعض، فلو أنا جيت وفرضت نفسي وقلت أنا هقدم مرشح للرئاسة وحشدت الناس راحت انتخبته، فأنا خلاص يعني حفزت ضد كل اللي ممكن عايز يتحفز".

وتابع: "طب ما أنا أشتغل من الخلف أو أشتغل بشكل جزئي لو الظروف سمحت، وأحط إيدي في إيد الكل، على الأقل على ما يجربني مرة أو اتنين ويصدق إن أنا مش هدفي الحكم عبدالمنعم له توجه إن هو عايز ينزل رئيس جمهورية فواخد خط، ف إنت يا دكتور يحيى بتدعيه بصفته إيه، وتحطه هو والا اثنين وعصام وتدي إحساس إن دول الإخوان واخد بال حضرتك وسايبنا إحنا كلنا".

أضف تعليق